Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot Sannan Ruokakassin Lahjakorttikauppa

YRITYS Sannan Ruokakassi 2402398-7 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: asiakaspalvelu@sannanruokakassi.fi
Puhelin: 075 325 2858
Postiosoite: Hermannin Rantatie 20, 00580 HELSINKI

Tilaaminen

Tilattavat lahjakortit valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tuote (lahjakortti/lahjakortit) lähetetään ostotilanteessa ilmoitettuun sähköpostiin (ks. jäljempänä Toimitus). Pyydämme lahjakortin ostajaa varmistamaan, että lahjakortin saaja asuu toimitusalueellamme. Ongelmatilanteissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme (ks. ylempänä Verkkokaupan yhteystiedot).

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy.

Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/ Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti.

Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitus

Lahjakortti/lahjakortit toimitetaan maksajan oston yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiin. Vastaanottaja voi jakaa ne haluamallaan tavalla, esimerkiksi lähettämällä ne edelleen tai printtaamalla lahjan saajalle. Lahjakortti sisältää koodin, jolla ostos maksetaan Sannan Ruokakassin tavanomaisessa tilauspalvelussa: sannanruokakassi.fi/tilaa

Lahjakorttikoodi on voimassa 6 kk (180 päivää) ostohetkestä lukien. Lahjakorttikoodin käyttäjä maksaa koodilla tuotteen Sannan Ruokakassin palvelussa. Jos käyttäjä haluaa ostaa hinnaltaan arvokkaamman ruokakassin kuin mihin lahjakortti oikeuttaa, hän voi maksaa erotuksen itse. Jos hän haluaa ostaa hinnaltaan edullisemman ruokakassin kuin mihin lahjakortti oikeuttaa, erotusta ei palauteta eikä hyvitetä. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.

 

Tilaus- ja toimitusehdot Sannan Ruokakassi

 

1. Yleistä palvelusta
Sannan Ruokakassi on ruokakassipalvelu, joka toimittaa asiakkailleen ruokakassikokonaisuuden raaka-aineineen ja resepteineen. Sannan Ruokakassi tarjoaa myös lisätuotteita, joita on mahdollista tilata ruokakassien mukana. Näihin palveluihin sovelletaan yleisesti myös Tilaus- ja toimitusehtoja.
Tiettyihin tuotteisiin ja palveluihin voidaan soveltaa erityisiä ehtoja. Nämä ehdot ovat tällöin tilaus- ja toimitusehtojen lisäyksinä.

1.1 Osapuolet
Tilaus- ja toimitusehdot koskevat sopimusta asiakkaan (alla asiakas, sinä) ja Oy Keittiökaveri Ab:n (alla Sannan Ruokakassi, me) välillä.

1.2 Sopimuksen sitovuus
Tilaus- ja toimitusehtoja sovelletaan pääasiassa ehtojen piirissä olevien asioiden sääntelyssä. Sopimus on voimassa toistaiseksi, kunnes asiakastili lakkautetaan joko asiakkaan pyynnöstä (manuaalisesti) tai passiivisuudesta johtuen (ei toimituksia) 36 kuukauden jälkeen (automaattisesti).
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden Tilaus- ja toimitusehtojen päivittämiseen ja muokkaukseen. Siksi pyydämme sinua aina tarkistamaan ajantasaiset Tilaus- ja toimitusehdot sivuillamme: https://sannanruokakassi.fi/termsConditions.html. Laajempien muutosten yhteydessä olemme asiakkaisiin yhteydessä sähköpostitse.

1.3 Yhteystiedot
Palvelun omistaa ja siitä vastaa Oy Keittiökaveri Ab, Y-tunnus 2402398-7 (alla Sannan Ruokakassi) Hermannin Rantatie 20, 00580 HELSINKI.
Jos sinulla on kysyttävää Tilaus- ja toimitusehdoista, pyydämme sinua kääntymään asiakaspalvelumme puoleen: 075 325 2858 tai asiakaspalvelu@sannanruokakassi.fi.

2. Sannan Ruokakassin asiakas
Sannan Ruokakassin asiakkuus edellyttää vähintään 18 vuoden ikää. Lisäksi asiakkaan on asuttava alueella, jonne Sannan Ruokakassi toimittaa ruokakasseja. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kortiltasi veloitetaan ensimmäisen toimituksen maksu. Jatkossa veloitus tapahtuu aina keskiviikkoiltaisin noin klo 21 ennen seuraavaa toimitusta.
Kun olet rekisteröinyt tietosi www.sannanruokakassi.fi -sivustolle ensimmäisen tilauksen yhteydessä, olet Sannan Ruokakassin asiakas. Kun rastitat ruudun ”Hyväksyn tilaus- ja toimitusehdot” hyväksyt aktiivisesti sekä tilaus- ja toimitusehdot että tietosuojaselosteemme. Lisätietoa käsittelemistämme henkilötiedoista sekä käsittelyn tarkoituksista löydät tietosuojaselosteestamme.
Voit myös omalla suostumuksellasi antaa myyjän tai jonkun muun Sannan Ruokakassin edustajan rekisteröidä tietosi.
Kun olet rekisteröitynyt asiakkaaksi, saat sähköpostitse tästä vahvistuksen. Saat myös tärkeää tietoa palvelusta, kuten koska ruokakassisi toimitetaan. Vahvistusviestissä löydät myös tietoa siitä, miten toimia, jos haluat perua asiakkuutesi. Voit perua asiakkuutesi viimeistään neljä (4) päivää ennen ensimmäistä toimitustasi, toimitusta edeltävänä keskiviikkona klo 21.00 mennessä.
Rekisteröitymisesi yhteydessä sinulle luodaan henkilökohtainen veloitusaikataulu toistuvia ruokakassitoimituksia varten (ks. kohta Palvelusta).

2.1 Tietojen oikeellisuus
Rekisteröinnin yhteydessä antamiesi tietojen tulee olla oikeellisia ja velvollisuutesi on päivittää tiedot ajantasaisiksi, mikäli muutoksia tapahtuu. Tietosi eivät päivity automaattisesti järjestelmäämme. Voit tehdä seuraavat muutokset Omilla sivuillasi: nimi, maksutapa, puhelinnumero sekä sähköposti. Mikäli haluat muokata muita yhteystietojasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mikäli emme voi toimittaa sinulle ruokakassia johtuen virheellisistä tai puutteellisista tiedoista, voimme veloittaa ruokakassitoimituksen sinulta joka tapauksessa.

2.2 Henkilötietojen käsittely
Kun ostat tuotteitamme ja käytät palvelujamme, luovutat meille henkilötietoja suoraan tai epäsuorasti eri tavoin, kuten oston yhteydessä, ollessasi yhteydessä asiakaspalvelumme tai osallistuessasi kilpailuihin, joissa pyydetään henkilötietoja.
Henkilökohtainen tietosuojasi on meille tärkeää. Siksi käsittelemme kaikkia henkilötietoja vastuullisella tavalla, ja voimme läpinäkyvällä tavalla osoittaa, mitä henkilötietojasi keräämme, mihin niitä voidaan käyttää sekä kuinka kauan henkilökohtaisia tietojasi säilytetään meillä.
Toukokuun 25. päivänä 2018 voimaan astuneen EU:n tietosuoja-asetus vahvistaa sinun oikeuksiasi määritellä miten haluat henkilötietojasi käsiteltävän meillä. Sinulla on mm. oikeus ns. rekisteriotteeseen, saada tietoja korjatuksi, hyväksyä henkilötietojen käsittely tai perua ko. hyväksyntä, kieltäytyä suoramarkkinoinnista. Voit myös kieltää henkilötietojesi oikeutettuun etuun perustuvan käsittelyn sekä vaatia henkilötietojesi poistamista, jollei tietojesi käsittelylle enää ole perusteita. Sinulla on myös mahdollisuus rajoittaa tietojesi käsittelyä, mikäli tietosi eivät mielestäsi ole oikeita sekä joissakin tapauksissa siirtää tietojasi (järjestelmästä toiseen).
Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löydät yksityisyyskäytännöstämme.

2.3 Katumisoikeus rekisteröinnin yhteydessä
Jos kadut rekisteröitymistäsi ja siten ensimmäistä ostopäätöstäsi, voit perua asiakkuutesi viimeistään neljä (4) päivää ennen ensimmäistä toimitustasi, toimitusta edeltävänä keskiviikkona klo 21.00 mennessä, jonka jälkeen emme enää tee palautusta ensimmäisen toimituksen maksusta.

2.4 Asiakastilin päättäminen
Mikäli haluat päättää asiakastilisi kokonaan, etkä halua tulevaisuudessa tarjouksia Sannan Ruokakassilta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 075 325 2858 tai asiakaspalvelu@sannanruokakassi.fi. Kun asiakastilisi lakkautetaan, et saa enää tarjouksia Sannan Ruokakassilta.

3 Palvelusta

3.1 Toimituskalenteri ja toimitustiheys
Rekisteröitymisesi yhteydessä sinulle luodaan henkilökohtainen toimitusaikataulu (toimituskalenteri) toistuvia ruokakassitoimituksia varten. Toimitukset jatkuvat, kunnes itse päätät tauottaa tai perua tilauksen. Huomioi kuitenkin, että peruutukset on tehtävä viimeistään toimitusta edeltävänä keskiviikkona klo 21.00 mennessä.
Ruokakassit toimitetaan sunnuntaisin. Joihinkin tuotteisiin voidaan soveltaa erityisiä toimituspäiviä ja –tiheyksiä.

3.2 Muutokset toimitusaikataulussa
Voit koska tahansa tauottaa yksittäisiä toimituksia tai peruuttaa kaikki toimitukset toistaiseksi Omilta sivuiltasi. Omilta sivuilta voit myös vaihtaa ruokakassia tai valita lisätuotteita ruokakassisi mukana.
Sannan Ruokakassilla ei ole sitoutumisaikaa, mutta kaikki muutokset, kuten tuotteiden tilaus, peruminen, osoitemuutokset jne. on tehtävä viimeistään toimitusta edeltävänä keskiviikkona klo 21.00 mennessä.

3.3 Toimitusten tauotus
Jos haluat tehdä yksittäisiä poikkeuksia toimitusrytmiisi, käytä Omilta sivuilta löytyvää veloituskalenteria. Täällä voit tehdä muutoksia tuleviin toimituksiisi, vaihtaa toimituspäiviä, tuotteita ja lisätuotteita.

3.4 Tilauksen peruminen
Mikäli haluat perua tilauksesi toistaiseksi, eli perua kaikki tulevat ruokakassitoimituksesi, valitse Jatkuvat tilaukset -> Peruuta tilaus.

3.5 Myöhäinen peruutus
Normaalisti seuraava ruokakassitoimitus on peruttava viimeistään 4 päivää ennen ko. toimitusta, toimitusta edeltävänä keskiviikkona klo 21.00 mennessä. Voit joko tauottaa yksittäisiä toimituksia tai peruuttaa kaikki tilaukset toistaiseksi ks. kohdat. 3.3 ja 3.4.
Mikäli haluat tauottaa yksittäisen toimituksen tai perua koko tilauksen alle 4 päivää ennen seuraavaa toimitusta, toimii ennakkomaksun palautuskäytäntömme seuraavalla tavalla: Torstaina tehdystä peruutuksesta palautamme 50 % ruokakassin hinnasta kortillesi. Torstain jälkeen tehdystä peruutuksesta emme palauta ennakkomaksua lainkaan.
Mikäli haluat perua seuraavan toimituksesi alle 4 päivää ennen toimitusta, ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme: 075 325 2858 tai asiakaspalvelu@sannanruokakassi.fi.

3.6 Omat sivut
Rekisteröidyttyäsi asiakkaaksi käsittelet kaikkia toimituksiasi ja ostojasi Omilta sivuilta https://www.sannanruokakassi.fi/account.
Kirjaudu Omille sivuillesi sähköpostiosoitteen ja tallentamasi salasanan avulla.
Sannan Ruokakassi ei vastaa kirjautumistietojesi väärinkäytöstä, mikäli niitä käytetään kirjautumiseen Omille sivuille.

3.7 Hinnat ja maksut
Ajantasaiset hintatiedot sekä mahdolliset tiedot lisämaksuista löydät verkkosivuiltamme www.sannanruokakassi.fi

3.8 Tiedonsaanti hinta- ja muista muutoksista
Sannan Ruokakassilla on oikeus muutoksiin palvelun hinnassa ja/tai sisällössä. Hinnanmuutoksista sekä merkittävistä palvelun sisällön muutoksista tiedotamme asiakkaille tekstiviestein, sähköpostitse tai puhelimitse, käyttäen rekisteröityessäsi antamiasi tietoja, viimeistään kaksi viikkoa ennen muutosten voimaantuloa.

3.9 Tutustumistarjoukset
Tutustumistarjouksia, kuten alennuksia tai tuotelahjoja voidaan tarjota uusille asiakkaille. Ne koskevat ainoastaan rekisteröintiä ja ensimmäistä tilausta. Sannan Ruokakassin asiakkaana et saa käyttää tutustumistarjousta, kuten ”Ensitilaajan alennusta” useammin kuin kerran (1) 36 kuukauden aikana.
Sannan Ruokakassi ei vastaa kolmannen osapuolen tuottamista vääristä tiedoista sisällöissä tai tarjouksissa, silloin kun niitä julkaistaan muilla kuin Sannan Ruokakassin ylläpitämillä tai hallinnoimilla verkkosivuilla. Jos haluat tietoa ajankohtaisista tarjouksista, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.

4. Maksaminen
Sannan Ruokakassin asiakkaana voit valita maksutavaksi joko luotto- tai pankkikorttimaksun. Korttimaksujen maksunvälittäjän toimii Stripe.
Omilta sivuiltasi voit päivittää korttitietosi kohdasta maksutiedot -> Päivitä kortti.
Mikäli korttiveloitus epäonnistuu toimitusta edeltävänä keskiviikkoiltana, tulee sunnuntain toimitus peruuntumaan. Huomioi myös, että maksamatta jättäminen ei päde tilauksen perumisena.

Mikäli haluat päivittää korttitietosi, sinun on itse tehtävä se Omilta sivuilta. Turvallisuussyistä asiakaspalvelumme ei käsittele korttitietojasi.

5. Toimitus
Sannan Ruokakassin ruokakassitoimituksiin ei lisätä erillistä toimitusmaksua, vaan toimitus on laskettu mukaan jokaisen ruokakassin myyntihintaan.

5.1 Toimitusajankohta
Sannan Ruokakassi toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen. Toimitamme ruokakassit asiakkaillemme sunnuntaisin klo 12-21.30. Tilaamiesi toimitusten tarkka saapumisajankohta voi vaihdella riippuen samalla alueella asuvien tilaajien määrästä, sääoloista tai liikenteestä. Mikäli ilmoitetusta aikataulusta poiketaan, ilmoitamme sinulle.
Jollet ole kotona kassin saapuessa, kuljettajamme jättää toimituksen ovesi ulkopuolelle ja saat tekstiviestin kassin saapumisesta. Mikäli kuljettaja ei pääse kotiovellesi asti, vie hän ruokakassin takaisin autoon. Emme ikävä kyllä voi luvata, että ruokakassiasi tällöin voidaan toimittaa kyseisellä viikolla.
Kun tuote on toimitettu ilmoittamaasi osoitteeseen, vastuu tuotteesta siirtyy sinulle. Sannan Ruokakassi ei korvaa varastettua tai sään vaurioittamaa ruokakassia.
Odottamattomissa tapauksissa ja/tai hankalissa sääolosuhteissa toimitus saattaa saapua vasta seuraavana päivänä. Tällöin pyydämme hyväksyntäsi puhelimitse tai tekstiviestillä.

5.2 Toimituspäivän muutokset
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden yksittäisten toimituspäivien muuttamiseen, esimerkiksi juhlapyhistä joutuen. Näissä tapauksissa olemme aina yhteydessä asiakkaisiin viimeistään 2 viikkoa ennen ko. toimitusta.

5.3 Peruuntunut toimitus
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden perua toimituksen, mikäli asiakkaan osoite ei kuulu Sannan Ruokakassin toimitusalueelle tai mikäli asiakkaan ilmoittamat tiedot ovat vääriä tai puutteellisia. Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden perua toimituksen myös force majeure –tapauksissa, kuten luonnonkatastrofi, sota, poliittinen levottomuus, lakko, työsulku, saarto tai muu sopimuseste, tulipalo, onnettomuus tai muu Sannan Ruokakassin vaikutuspiirin ulkopuolinen tapahtuma. Näissä poikkeustapauksissa ilmoitamme asiasta asiakkaalle mahdollisimman pian.

5.4 Asiakkaan vastuu
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden veloittaa sinulta peruuntuneen ruokakassitoimituksen, jos peruuntumisen syynä ovat väärät tai puutteelliset tiedot, kuten väärä ovikoodi, osoite tms. Asiakkaana velvollisuutenasi on varmistaa, että Sannan Ruokakassilla aina on ajantasaiset toimitustiedot (esim. ovikoodit tai toimitusta varten tarvittavat lisätiedot). Mikäli toimitus peruuntuu vääristä toimitustiedoista johtuen, veloitamme ruokakassistasi täyden hinnan.

6. Elintarvikkeista

6.1 Kylmäketju
Ruokakassin tuotteet toimitetaan kylmäkuljetuksena, jonka ansiosta kylmäketju säilyy koko toimituksen ajan.

6.2 Pakastetuotteet
Sannan Ruokakassi sisältää myös pakastetuotteita. Pakastetuotteet kuljetetaan muiden tuotteiden kanssa. Pakastetuotteet saattavat olla osin tai kokonaan sulaneet. Elintarvikkeet eivät ala pilaantua kuljetuksen aikana. Vain vähän sulaneet tuotteet voi laittaa pakastimeen tai jatkaa sulattamista jääkaapissa.

6.3 Muutoksia ruokakassin sisällössä
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden poikkeustapauksissa korvata reseptikorteissa ilmoitetun tuotteen jollakin sopivalla tuotteella. Näin voi käydä saatavuusongelmien takia tai jos alkuperäinen tuote jostain muusta syystä joudutaan korvaamaan.

6.4 Erikoisruokavaliot ja allergiat
Ruokakasseissamme lähtökohtaisesti ei huomioida yksilöllisiä tarpeita, kuten allergioita tai erityisruokavalioita.
Sannan Ruokakassin sivuilla löytyy jokaisen ruokakassin kohdalla yleistä tietoa ruuan sisällöstä, jotta voit varmistua tuotteista sekä ruokien mahdollisesti sisältämistä allergeeneista.
Sannan Ruokakassin reseptit sisältävät:
• Sianlihaa, kuten jauhelihaa ja makkaraa
• Naudanlihaa, kuten jauhelihaa
• Siipikarjatuotteita, kuten broilerin rintafileetä ja kanan jauhelihaa
• Kalaa, kuten kirjolohta ja turskaa
• Maitoproteiinia ja laktoosia, kuten turkkilaista jogurttia ja kermaa
• Gluteenipitoisia viljatuotteita, kuten pastaa ja leipää
• Soijaproteiinia, kuten tofua
• Pähkinöitä, kuten cashewpähkinöitä ja manteleita
• Maapähkinöitä
• Seesaminsiemeniä

Mikäli haluat varmistua tietyn viikon tuotteista, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jossa jokaisen viikon tuotteet ovat tiedossa viimeistään toimitusta edeltävällä viikolla.
Asiakkaana vastaat viime kädessä itse tuotteen tarkan sisällön tarkistamisesta. Vain näin voit turvallisesti korvata tuotteita omien erityistarpeittesi ja -toiveittesi mukaisesti. Erityisruokavaliota noudattavia ja allergikkoja kehotetaan erityiseen varovaisuuteen. Raaka-aineiden ja elintarvikkeiden turvallinen käsittely on asiakkaan omalla vastuulla. Tietoa elintarvikehygieniasta löydät Eviran sivuilta: https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/kasittely-ja-sailyttaminen/ Turvallisella käsittelyllä tarkoitetaan mm. elintarvikkeiden säilyttämistä oikeassa lämpötilassa, vihannesten huolellista huuhtelua ennen käyttöä sekä keittiövälineiden puhdistusta, etenkin kananlihan mutta myös muun raa’an lihan ja eläinperäisten tuotteiden käsittelyn jälkeen.

6.5 Erityisiä tietoja elintarvikkeista
Mikäli sinulla on kysyttävää jonkin tuotteen tarkasta sisällöstä, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tietyissä ruoka-asioissa, kuten epäillyissä ruokamyrkytystapauksissa voimme pyytää lisätietoa tapahtuneesta, mukaan lukien tietoja taudin kulusta. Näitä tietoja keräämme voidaksemme arvioida tapauksen syytä ja laajuutta ja edelleen voidaksemme jäljittää tai tarvittaessa vetää tuotteita takaisin sekä tiedottaa asiasta asiakkaille ja viranomaisille.
Arkaluonteisten tietojen ollessa kyseessä suosittelemme ottamaan yhteyttä meihin puhelimitse. Allergioista voit lähettää sähköpostia, mutta muista että sähköposti ei ole turvallinen väline arkaluontoisten tietojen lähettämiseen.

6.6 Reklamaatiot
Mikäli toimittamissamme tuotteissa on jotain vikaa tai mikäli olet tyytymätön itse toimitukseen, voit reklamoida meille. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse, asiakaspalvelu@sannanruokakassi.fi tai soittamalla puh. 075 325 2858. Sinun ei tarvitse todentaa raaka-aineen viallisuutta, luotamme sanaasi. Kerrothan kuitenkin mieluusti mikä raaka-aineessa oli vikana. Mikäli ruokakassista puuttuu jokin raaka-aine tai jokin tuote on käyttökelvoton, korvaamme sen sinulle laskutuksen tai veloituksen yhteydessä.
Sannan Ruokakassin tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Mikäli saat jotakin raaka-ainetta enemmän kuin olemme luvanneet, saat pitää sen, eikä siitä tietenkään aiheudu sinulle lisäkustannuksia. Ilmoittamamme kalan, lihan ja siipikarjan painot ovat ohjeellisia ja voivat vaihdella enintään 10 % kumpaankin suuntaan. Jos reseptissä lukee 500 g jauhelihaa, voi pakkauksessa olla 450-550 g lihaa. Mikäli saat tätä vähemmän, korvaamme sen sinulle. Mikäli lähetystäsi jostain syystä ei toimiteta, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme niin selvitämme syyn ja yritämme järjestää toimituksen seuraavalle illalle (ks. myös kohta 5.3).

7. Muuta

7.1 Oikeuksien ja velvoitteiden siirto
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden siirtää tässä sopimuksessa määritellyt oikeutensa ja velvollisuutensa kolmannelle osapuolelle, esimerkiksi yrityksen organisaation muutosten yhteydessä.

7.2 Irtisanominen ja riidat
Sannan Ruokakassi pidättää oikeuden irtisanoa palvelun asiakkaalle, mikäli asiakas ei noudata Tilaus- ja toimitusehtoja. Irtisanominen voi tapahtua välittömästi ja asiakkaalle tiedotetaan irtisanomisesta sähköpostitse. Sannan Ruokakassi pidättää myös oikeuden irtisanoa palvelun asiakkaalle, mikäli ruokakassitoimitukset asiakkaalle eivät käy päinsä esim. logistisista syistä.
Riitatapaukset pyritään ensisijaisesti sovittelemaan. Mikäli osapuolet eivät pääse sovintoon, asiaan voidaan hakea Kuluttajariitalautakunnan ratkaisua, mikäli asia kuuluu lautakunnan toimivaltaan. Muussa tapauksessa riita ratkaistaan yleisessä tuomioistuimessa.
Nämä ehdot ovat voimassa 2018-05-25 alkaen.