Ensitilaajan alennus -10 euroa! Käytä koodia: TERVETULOA

UKK / FAQs

Miten tiedän mihin aikaan ruokakassini toimitetaan?

Lähetämme sinulle tekstiviestin toimitusta edeltävänä perjantaina, jossa ilmoitamme arvioidun toimitusajan tunnin tarkkuudella. Saat maanantaina tekstiviestitse linkin, jolla voit seurata toimitusta reaaliajassa.

Suosittelemme että pidät puhelimesi lähettyvillä maanantai-iltaisin, jotta kuljettajamme saa sinuun tarvittaessa yhteyttä.


Voiko ruokakassin saada toivomaansa aikaan?

Ikävä kyllä emme pysty toteuttamaan toimitusaikatoiveita, sillä kuljetustentarjoajamme laatii reitit mahdollisimman ympäristöystävällisiksi ja tehokkaiksi ajallisesti. Ilmoitamme toimitusta edeltävänä perjantaina tekstiviestitse arvioidun toimitusajan tunnin tarkkuudella.


En ole kotona ruokakassin saapuessa

Jollet ole kotona ruokakassin saapuessa tai ovea ei avata, kuljettajamme jättää ruokakassin kotioven ulkopuolelle. Saat tekstiviestin, jossa ilmoitamme ovelle jätetystä ruokakassista. Mikäli kuljettaja ei pääse kotiovellesi asti, vie hän ruokakassin takaisin autoon. Emme ikävä kyllä voi luvata, että ruokakassiasi tällöin voidaan toimittaa ollenkaan kyseisellä viikolla.


Ruokakassini on myöhässä

Pyrimme aina ilmoittamaan etukäteen tekstiviestillä mahdollisista myöhästymisistä. Maanantaisin asiakaspalvelumme on auki klo 22 asti, joten jos toimitus on myöhässä, voit soittaa meille niin selvitämme missä ruokakassisi matkaa. Saat maanantaina tekstiviestitse linkin, jolla voit seurata toimitusta reaaliajassa.

 

Jäin ilman ruokakassia, mitä teen?

Jos olet jäänyt ilman ruokakassiasi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin selvitämme syyn ja pyrimme korjaamaan asian.


Hedelmäkassi

Ruokakassin lisäksi voi tilata myös Hedelmäkassin. Hedelmäkassi sisältää n. 3 ½ kg tuoreita hedelmiä (4 eri sorttia), tarkka sisältö vaihtelee viikosta toiseen. Kätevää ja terveellistä välipalaa helposti! Omilta sivuilta voit helposti lisätä Hedelmäkassin tilaukseen.


Voiko maksaa debit-kortilla?

Kyllä, meillä voi maksaa myös debit-kortilla. Valitse makustavaksi kortti ja täytä debit-korttisi tiedot. Jos sinulla on debit/credit kortti, löydät debit-kortin tiedot kortin takapuolelta.


Allergeenit

Sannan Ruokakassin sivuilla löytyy jokaisen ruokakassin kohdalla yleistä tietoa kassin sisällöstä, jotta voit varmistua tuotteista sekä ruokakassien mahdollisesti sisältämistä allergeeneista. Perhekassin voi myös tilata gluteenittomana versiona, jolloin gluteenipitoiset tuotteet on korvattu gluteenittomilla tuotteilla. Kaikki ruokakassin tuotteet ovat vähintään vähälaaktoosisia, lukuunottamatta joitain ruokakassissa harvemmin esiintyviä tuotteita, kuten esim. vuohenjuustoa tai labneh-jogurttijuustoa. Nämä tuotteet eivät kuitenkaan luonnollisesti sisällä suuria määriä laktoosia.


Ruokakassit sisältävät:

  • Sianlihaa, kuten fileetä ja makkaraa (ei Vegekassissa)
  • Naudanlihaa, kuten jauhelihaa ja lehtipihviä (ei Vegekassissa)
  • Siipikarjatuotteita, kuten kananpojan koipia ja kalkkunaleikettä (ei Vegekassissa)
  • Kalaa, kuten kirjolohta ja turskaa (ei Vegekassissa)
  • Maitoproteiinia ja vähälaktoosisia maitotuotteita, kuten turkkilaista jogurttia ja kermaa
  • Viljatuotteita, kuten pastaa ja leipää
  • Soijaproteiinia, kuten soijapapuja
  • Pähkinöitä, kuten cashewpähkinöitä ja manteleita
  • Maapähkinöitä
  • Seesaminsiemeniä

Kaikkia allergeeneja ei tietenkään esiinny ruokakasseissa joka viikko yhtaikaa. Mikäli haluat varmistua tietyn viikon tuotteista, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa jokaisen viikon tuotteet ovat tiedossa viimeistään toimitusta edeltävänä viikkona.


Voinko muokata ruokakassin sisältöä?

Ruokakassin tuotteita ei valitettavasti voi vaihtaa tai poistaa. Mikäli haluat varmistua tietyn viikon tuotteista, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa jokaisen viikon tuotteet ovat tiedossa viimeistään toimitusta edeltävänä viikkona. Ruokalistat löytyvät kaksi viikkoa etukäteen kotisivuiltamme ja Facebooksivulta. On kuitenkin helppo itse korvata tai jättää tiettyjä tuotteita pois.


Esimerkki reseptivihosta

Jokaisen viikon reseptit lähetetään aina ruokakassin mukana. Saat myös reseptin pdf-muodossa sähköpostiisi torstaina ennen toimitusta. Tässä esimerkki parista reseptivihosta:


Mistä löydän reseptit?

Seuraavan viikon reseptivihon lähetämme aina sähköpostitse toimitusta edeltävänä torstaina. Ruokakassin mukana saat myös painetun vihon. Svenskspråkiga menyblad skickar vi enbart per e-post, de tryckta menybladen är på finska.


Mistä löydän seuraavien viikkojen ruokalistat?

Kahden seuraavan viikon ruokalistat löydät aina nettisivuiltamme, Instagram-tililtämme tai Facebooksivulta.


Kotona

Ruokakassin ainesten lisäksi tarvitset muutamia perustarvikkeita, kuten mausteita, öljyä jne. Kulloisenkin viikon ainekset on listattu reseptivihossa jonka lähetämme sinulle sähköpostitse. Jos sattumalta jokin listan aineksista puuttuu kotoa, ei hätää. Usein ne voi korvata jollakin muulla. Asiakaspalvelumme antaa mielellään vinkkejä ruoanlaittoon!

Tässä yleisimmät kotona-listan tarvikkeet.

  • Chilihiutaleita
  • Currya
  • Jauhettua inkivääriä
  • Jauhettua kanelia
  • Jauhettua korianteria
  • Juustokuminaa
  • Kuivattuja yrttejä (oregano, rosmariini ym)
  • Mustapippuria
  • Paprikajauhetta
  • Suolaa
  • Riisiä, couscousia tai vastaavia jyviä
  • Vehnäjauhoja/ maissitärkkelystä
  • Korppujauhoja
  • Oliiviöljyä
  • Ruokaöljyä
  • Voita
  • Hunajaa
  • Kanaliemikuutioita
  • Ketsuppia
  • Leivinpaperia
  • Lihaliemikuutioita
  • Maitoa
  • Sambal oelek/Sweet chili -kastiketta
  • Sinappia (Dijon)
  • Soijakastiketta
  • Sokeria
  • Valkoviinietikkaa

Miksi 5 illallisen perhekassissa on vain 4 reseptiä?

Yksi 5 päivän perhekassin resepteistä riittää aina kahdelle päivälle. Näin ollen ei tarvitse valmistaa ruokaa joka päivä ja aikaa riittää muuhun.


Pakasteita ruokakassissa?

Kala ja riista toimitetaan aina pakasteina, tietyt leivät ovat satunnaisesti pakasteita (esimerkiksi hampurilaisleivät).

Pakastetuotteet kuljetetaan muiden tuotteiden kanssa kylmälaatikoissa +4 asteessa, joten tuotteet sulavat jonkin verran matkalla asiakkaille. Tämän vuoksi emme suosittele tuotteiden uudelleen pakastamista, vaan jääkaappisäilytystä. Pakkaukseen on merkitty viimeinen käyttöpäivä- tai parasta ennen -päivämäärä, jossa huomioidaan pakastetuotteen sulaminen sekä jääkaappisäilytys.

Miksi olemme valinneet tuorepakastekalan vakuumipakatun sijaan? Vakuumipakattuun kalaan voi paljon helpommin tulla bakteereita, eikä vakuumi estä bakteerien leviämistä, jonka takia suosimme tuorepakastetun kalan käyttämistä meidän ruokakasseissamme.


Tuotteiden alkuperä

Ruokakassista löytyy lähes aina luomutuotteita. Esimerkiksi naudanlihamme on aina luomua, ja käytämme myös säännöllisesti m.m. Urtekramin ja GoGreenin luomutuotteita. Myös hedelmien ja vihannesten joukosta löytyy usein luomutuotteita, riippuen tietysti kaudesta sekä saatavuudesta.

Pyrimme käyttämään mahdollisimman paljon luomutuotteita ja kotimaisia satokausivihanneksia, mutta säilyttääksemme reseptien vaihtelevuuden ja varmistaaksemme saatavuuden käytämme myös tuontivihanneksia. WWF:n kuluttajaoppaat (kala-, liha ja ruokaoppaat) ovat meillä tärkeässä roolissa kun suunnittelemme ruokakassien sisältöä. Lihat ovat aina kotimaisia, joitain kalalajeja lukuunottamatta (esim. kampela, turska).


Puuttuvia tuotteita

Mikäli ruokakassistasi puuttuu tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli ruokakassista puuttuu jokin raaka-aine, korvaamme sen sinulle.


Pilaantuneita tuotteita

Mikäli ruokakassisi sisältää pilaantuneita tai vanhentuneita tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Korvaamme pilaantuneen tuotteen seuraavasta ostostasi.