Näin se toimii

Sannan Ruokakassin avulla säästät aikaa ja ajatuksia samalla kun arkesi helpottuu voidessasi jättää ainaisen “Mitä tänään syötäisiin?”-kysymyksen historiaan. Tilauksen tekeminen ja hallinnointi on helppoa ja asiakkuus joustavaa, ilman sitoutumisaikaa.

Näin se toimii

Sannan Ruokakassin avulla säästät aikaa ja ajatuksia samalla kun arkesi helpottuu voidessasi jättää ainaisen “Mitä tänään syötäisiin?”-kysymyksen historiaan. Tilauksen tekeminen ja hallinnointi on helppoa ja asiakkuus joustavaa, ilman sitoutumisaikaa.

1.


Valitse juuri sinulle sopiva ruokakassi. Ruokakassi sopii kaikentasoisille kotikokeille! Tilaaminen on helppoa, ilman sitoutumisaikaa. Päätät itse, haluatko toimituksen joka viikko vai joka toinen viikko. Voit myös pitää taukoa tai kokeilla toista kassia.

2.


Toimitamme kotiisi ruokakassin maanantai-iltana. Ruokakassista löydät valmiiksi suunnitellut reseptit arki-illallisiin ja ruokiin tarvittavat raaka-aineet, yleisimpiä kotoa löytyviä tuotteita kuten mausteita lukuunottamatta. Jos et ole kotona kassin saapuessa, jätämme kassin oven ulkopuolelle odottamaan.

3.


Saat valmistaa hyvää arkiruokaa laadukkaista, tuoreista raaka-aineista. Ruokakassimme avulla arkesi helpottuu ja saat nauttia yhteisistä ruokahetkistä perheesi kanssa.

powered by Typeform

UKK / FAQ


Olemme keränneet yhteen teemoittain meiltä usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia niihin. Kurkkaa, löytyykö myös sinun kysymykseesi jo vastaus! Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on jotakin kysyttävää etkä löydä kysymykseesi vastausta.

Toimituksiin liittyvät kysymykset

Miten tiedän mihin aikaan ruokakassini toimitetaan?
Ruokakassi toimitetaan kotiovellesi maanantai-iltaisin klo 16.30-21.30. Lähetämme sinulle tekstiviestin toimitusta edeltävänä perjantaina, jossa ilmoitamme arvioidun toimitusajan tunnin tarkkuudella. Saat maanantaina tekstiviestitse linkin, jolla voit seurata toimitusta reaaliajassa.
Suosittelemme että pidät puhelimesi lähettyvillä maanantai-iltaisin, jotta kuljettajamme saa sinuun tarvittaessa yhteyttä.

Voiko ruokakassin saada toivomaansa aikaan?
Ikävä kyllä emme pysty toteuttamaan toimitusaikatoiveita, sillä kuljetustentarjoajamme laatii reitit mahdollisimman ympäristöystävällisiksi ja tehokkaiksi ajallisesti. Ilmoitamme toimitusta edeltävänä perjantaina tekstiviestitse arvioidun toimitusajan tunnin tarkkuudella.

En ole kotona ruokakassin saapuessa
Jollet ole kotona ruokakassin saapuessa tai ovea ei avata, kuljettajamme jättää ruokakassin kotioven ulkopuolelle. Saat tekstiviestin, jossa ilmoitamme ovelle jätetystä ruokakassista. Mikäli kuljettaja ei pääse kotiovellesi asti, vie hän ruokakassin takaisin autoon. Emme ikävä kyllä voi luvata, että ruokakassiasi tällöin voidaan toimittaa ollenkaan kyseisellä viikolla.


Ruokakassini on myöhässä
Pyrimme aina ilmoittamaan etukäteen tekstiviestillä mahdollisista myöhästymisistä. Maanantaisin asiakaspalvelumme on auki klo 22 asti, joten jos toimitus on myöhässä, voit soittaa meille niin selvitämme missä ruokakassisi matkaa. Saat maanantaina tekstiviestitse linkin, jolla voit seurata toimitusta reaaliajassa.


Jäin ilman ruokakassia, mitä teen?
Jos olet jäänyt ilman ruokakassiasi tai kohtaat muita toimitusongelmia, olethan mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluumme niin selvitämme syyn ja pyrimme korjaamaan asian.

Maksuihin liittyvät kysymykset

Miten ruokakassi maksetaan?
Ensimmäinen ruokakassi veloitetaan tilauksen vahvistuksen yhteydessä. Jatkossa ruokakassi veloitetaan automaattisesti aina toimitusta edeltävänä maanantaina. Saat muistutuksen veloituksesta sähköpostiin kolme päivää etukäteen (Tilauksesi on uusiutumassa).

Voiko maksaa debit-kortilla?
Kyllä, meillä voi maksaa myös debit-kortilla. Valitse makustavaksi kortti ja täytä debit-korttisi tiedot. Jos sinulla on yhdistelmäkortti, löydät debit-kortin tiedot kortin kääntöpuolelta.


Maksukorttiani ei hyväksytä
Jos maksukortin rekisteröinti epäonnistuu, voi syynä olla kortin toistuvaisveloituksen esto. Eston saa poistettua nettipankissa tai olemalla pankkiin yhteydessä.


Epäonnistunut veloitus
Jos korttiasi ei pystytä veloittamaan, saat siitä ilmoituksen ja ehdit vielä päivittämään korttitietosi tai varmistamaan, että tililtäsi löytyy katetta ennen seuraavia veloitusyrityksiä (tiistaina ja keskiviikkona). Jos emme tuolloinkaan pysty veloittamaan korttiasi, seuraava toimitus jää väliin, ja kestotilauksesi keskeytyy korttitietojen päivitykseen saakka.


Korttitietojen päivittäminen
Maksutiedot voi päivittää omalla sivulla. Kirjauduttuasi omalle sivulle klikkaa Hallinnoi tilaustasi -> Maksutiedot -> Päivitä kortti. Asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa!

Resepteihin ja raaka-aineisiin liittyvät kysymykset

  • Allergeenit
    Sannan Ruokakassin sivuilta löydät tulevien viikkojen ruokalistat joista ilmenee keskeisimmät raaka-aineet. Arjen pelastaja -kassin saa myös gluteenittomana versiona, jolloin gluteenipitoiset tuotteet on korvattu gluteenittomilla tuotteilla.
    Kaikki ruokakassin tuotteet ovat vähintään vähälaktoosisia, lukuunottamatta joitain ruokakassissa harvemmin esiintyviä tuotteita, kuten esim. vuohenjuustoa tai labneh-jogurttijuustoa. Nämä tuotteet eivät kuitenkaan luonnollisesti sisällä suuria määriä laktoosia.

    Ruokakassi voi sisältää:
  • Sianlihaa, kuten fileetä ja makkaraa (ei Vegekassissa)
  • Naudanlihaa, kuten jauhelihaa ja lehtipihviä (ei Vegekassissa)
  • Siipikarjatuotteita, kuten kananpojan koipia ja kalkkunaleikettä (ei Vegekassissa)
  • Kalaa, kuten kirjolohta ja turskaa (ei Vegekassissa)
  • Maitoproteiinia ja vähälaktoosisia maitotuotteita, kuten turkkilaista jogurttia ja kermaa
  • Viljatuotteita, kuten pastaa ja leipää
  • Soijaproteiinia, kuten soijapapuja
  • Pähkinöitä, kuten cashewpähkinöitä ja manteleita
  • Maapähkinöitä
  • Seesaminsiemeniä

    Kaikkia allergeeneja ei tietenkään esiinny ruokakasseissa joka viikko yhtaikaa. Mikäli haluat varmistua tietyn viikon tuotteista, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa jokaisen viikon tuotteet ovat tiedossa viimeistään toimitusta edeltävänä viikkona.

    Voinko muokata ruokakassin sisältöä?
    Ruokakassin tuotteita ei valitettavasti voi vaihtaa tai poistaa. Mikäli haluat varmistua tietyn viikon tuotteista, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa jokaisen viikon tuotteet ovat tiedossa viimeistään toimitusta edeltävänä viikkona. Ruokalistat löytyvät kaksi viikkoa etukäteen kotisivuiltamme ja Instagramista (@sannanruokakassi). On kuitenkin helppo itse korvata tai jättää tiettyjä tuotteita pois.

    Mistä löydän reseptit?
    Seuraavan viikon reseptivihon lähetämme aina sähköpostitse toimitusta edeltävänä torstaina. Ruokakassin mukana saat myös painetun vihon. Svenskspråkiga menyblad skickar vi enbart per e-post, de tryckta menybladen är på finska.

    Mistä löydän seuraavien viikkojen ruokalistat?
    Kahden seuraavan viikon ruokalistat löydät aina nettisivuiltamme ja Instagram-tililtämme (@sannanruokakassi). Lisää reseptejä ja ruokaideoita saat myös reseptipankistamme!

    Kotona
    Ruokakassin ainesten lisäksi tarvitset muutamia perustarvikkeita, kuten mausteita, öljyä jne. Kulloisenkin viikon ainekset on listattu reseptivihossa jonka lähetämme sinulle sähköpostitse. Maustekassimme avulla saat helposti yleisimmät Kotona -mausteet, -kastikkeet ja öljyt maustehyllyyn! Jos sattumalta jokin listan aineksista puuttuu kotoa, ei hätää. Usein ne voi korvata jollakin muulla. Asiakaspalvelumme antaa mielellään vinkkejä ruoanlaittoon!

    Tässä yleisimmät kotona-listan tarvikkeet.
  • Suolaa ja mustapippuria
  • Liemikuutioita
  • Riisiä, couscousia tai vastaavia jyviä
  • Vehnäjauhoja/ maissitärkkelystä
  • Voita/öljyä
  • Chilihiutaleita
  • Juustokuminaa
  • Kuivattuja yrttejä (oregano, rosmariini ym)
  • Korppujauhoja
  • Hunajaa
  • Maitoa
  • Ketsuppia/sinappia
  • Soija-/sweet chili-kastiketta
  • Valkoviinietikkaa

    Miksi pienessä Arjen pelastajassa on vain 2 reseptiä ja isossa vain 3 reseptiä?
    Pienen Arjen pelastajan reseptit on mitoitettu kahdelle päivälle. Ison Arjen pelastajan resepteistä kaksi on kahdelle päivälle mitoitettuja, ja yksi yhdelle päivälle. Näin ollen ei tarvitse valmistaa ruokaa joka päivä ja aikaa riittää muuhun.

    Pakasteita ruokakassissa?
    Kala ja riista toimitetaan aina pakasteina, tietyt leivät ovat satunnaisesti pakasteita (esimerkiksi hampurilaissämpylät).
    Pakastetuotteet kuljetetaan muiden tuotteiden kanssa kylmälaatikoissa +4 asteessa, joten tuotteet sulavat jonkin verran matkalla asiakkaille. Tämän vuoksi emme suosittele tuotteiden uudelleen pakastamista, vaan jääkaappisäilytystä. Pakkaukseen on merkitty viimeinen käyttöpäivä- tai parasta ennen -päivämäärä, jossa huomioidaan pakastetuotteen sulaminen sekä jääkaappisäilytys.
    Miksi olemme valinneet tuorepakastekalan vakuumipakatun sijaan? Vakuumipakattuun kalaan voi paljon helpommin tulla bakteereita, eikä vakuumi estä bakteerien leviämistä, jonka takia suosimme tuorepakastetun kalan käyttämistä ruokakasseissamme.

    Tuotteiden alkuperä
    Ruokakassista löytyy lähes aina luomutuotteita. Esimerkiksi naudanlihamme on aina luomua, ja käytämme myös säännöllisesti m.m. Urtekramin ja GoGreenin luomutuotteita. Myös hedelmien ja vihannesten joukosta löytyy usein luomutuotteita, riippuen tietysti kaudesta sekä saatavuudesta.
    Pyrimme käyttämään mahdollisimman paljon luomutuotteita ja kotimaisia satokausivihanneksia, mutta säilyttääksemme reseptien vaihtelevuuden ja varmistaaksemme saatavuuden käytämme myös tuontivihanneksia. WWF:n kuluttajaoppaat (kala-, liha ja ruokaoppaat) ovat meillä tärkeässä roolissa kun suunnittelemme ruokakassien sisältöä. Lihat ovat aina kotimaisia, joitain kalalajeja lukuunottamatta (esim. kampela, turska).

    Puuttuvia tuotteita
    Mikäli ruokakassistasi puuttuu tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli ruokakassista puuttuu jokin raaka-aine, korvaamme sen sinulle.

    Pilaantuneita tuotteita
    Mikäli ruokakassisi sisältää pilaantuneita tai vanhentuneita tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Korvaamme pilaantuneen tuotteen tehdyn veloituksen yhteydessä.

Tilauksen tekemiseen liittyvät kysymykset

Miten tilaan ensimmäisen ruokakassin?
Valitse ensin haluamasi ruokakassi sekä kyseiselle ruokakassille tarjolla olevista vaihtoehdoista itsellesi sopivat (toimitustiheys, kassin koko). Lisää tuote ostoskoriin, valitse määrä/toimitus ja siirry kassalle Tilaus- ja toimitusehtojen hyväksymisen jälkeen.

Onko sinulla kampanjakoodi? Klikkaa oikealla näkyvää (mobiili: alempana sivulla) ALENNUSKOODI-linkkiä, syötä kampanjakoodi ja paina OK.

Tilausta varten tulee luoda asiakastili johon tarvitaan sähköposti ja salasana. Paina Tallenna ja lisää toimitusta varten tarvittavat tiedot. Valitse Seuraava.

Syötä maksutiedot ja valitse Tilaa. Kiitämme tilauksesta ja lähetämme sinulle vahvistusviestin. Viestin saapumiseen saattaa mennä muutama minuutti.

Miten kirjaudun asiakassivulle?
Klikkaamalla sivun ylälaidassa näkyvää hahmon kuvaa (Omat sivut) pääsee kirjautumaan sähköpostiosoitteellaan ja luomallaan salasanalla.

Extratuotteisiin liittyvät kysymykset

Sannan Ruokakassin lisäksi voit tilata erilaisia extratuotteita; suurin osa tuotteista on kertatoimituksena tilattavia, mutta hedelmäkassin saat ruokakassisi kanssa vaikka joka viikko! HUOM! Extrakassit ovat tilattavissa vain ruokakassin kanssa.

"Kun joka viikko tulee tehtyä kolme uutta ruokalajia, siinä oppii ja saa uusia ideoita. Parasta kuitenkin on, ettei ruokien tekemisessä kestä kauaa."

Mikaela Friis

"Tilasimme Vegekassin heti, kun Sannan Ruokakassiin sellainen mahdollisuus tuli. Kasvisruokia on ollut itse tosi vaikea keksiä, ja nyt on sitten saanut uusia ideoita niihinkin."

Ina Lehto

"Meidän perheessä Sannan Ruokakassi säästää aikaa ja vaivaa, mutta myös rahaa. Ruokakassin avulle perheelle jää myös arvokasta aikaa muuhun."

Therese Cederholm-Bezard

Sanna

"Kaupassa käymisestä tai ruokalistan pähkäilystä sinun ei tarvitse enää huolehtia, sillä olemme tehneet sen jo puolestasi!"