Paahdettu tomaatti- halloumisalaatti

Sannan Ruokakassi

Julkaistu 06 toukokuu 2020

Paahdettu tomaatti- halloumisalaatti

Ruokaisa tomaatti- halloumisalaatti sopii hyvin grillikauteen.


  • Naanleipää, 1 pakkaus
  • Halloumijuustoa, 1 kpl
  • Turkkilaista jogurttia, 2 dl
  • Salaattia, 1 ruukku
  • Punaista paprikaa, 1 kpl
  • Punaisia linssejä, 1 pakkaus
  • Punasipulia, 1 kpl
  • Salviaa, ½ ruukkua
  • NAMS tomaattia, 4 kpl
  • Leivinpaperia
  • Balsamiviinietikkaa
  • Juoksevaa hunajaa
  • Oliiviöljyä
  • Suolaa
  • Mustapippuria
  • Valkosipulinkynsiä

Paahdettu tomaatti-halloumisalaatti

1. Kuumenna uuni 250-asteiseksi. (Jos tahdot grillata halloumijuuston, sytytä myös grilli).
2. Lohko 4 tomaattia ja 1 punainen paprika. Laita tomaatit ja paprika leivinpaperilla vuorattuun uunivuokaan ja sekoita joukkoon 1 rkl oliiviöljyä, 3 tl juoksevaa hunajaa, 2 puristettua valkosipulinkynttä ½ tl suolaa sekä ripaus vastajauhettua mustapippuria. Paahda vihannekset uunin ylätasolla 15-20 min.
3. Paista Naanleipää uunissa (vihannesten alla) noin 2 minuuttia. Voit myös paistaa Naanleivän grillissä.
4. Salaatti: Viipaloi 1 punasipuli. Silppua ½ ruukkua salviaa. Sekoita yhteen salaattikulhossa 3 tl balsamiviinietikkaa, 1 tl oliiviöljyä, ½ tl suolaa, ripaus vastajauhettua mustapippuria ja 1 ruukullinen salaattia. Sekoita kulhoon sipuli, salvia, 1 pakkaus punaisia linssejä (huuhdottuja ja valutettuja) ja paahdetut vihannekset.
5. Viipaloi halloumijuusto (1 pakkaus) kahdeksaan palaan. Kuumenna tilkka oliiviöljyä paistinpannussa ja paista juusto 2-3 min per puoli, kunnes se on saanut väriä pintaan. Vaihtoehtoisesti voit grillata juuston pari minuuttia molemmin puolin.
6. Tarjoile paahdettu tomaatti-halloumisalaatti vastapaistetun naanleivän ja turkkilaisen jogurtin (2 dl) kera.

NAMS tomaatti-munakoisopata

Lisää julkaisuja