Kasvis-ramen

Sannan Ruokakassi

Julkaistu 09 lokakuu 2019

Kasvis-ramen

Japanista lähtöisin olevasta ramen-nuudelikeitosta löytyy runsaasti eri versioita. Maistuva kasvis-ramen on täydellinen ruoka viileneviin syysiltoihin.


  • Shiitakesieniä, n. 200 g
  • Oisterivinokkaita, n. 100g
  • Misotahnaa, 3 rkl
  • Kevätsipulia, 1 nippu (n. 100g)
  • Korianteria, 1 ruukku
  • Porkkanaa, 2 kpl
  • Inkivääriä, 1 pieni pala (n. 50 g)
  • Riisi- tai sobanuudeleita, 100 g
  • Pak choi, 1 ruukku
  • Seesaminsiemeniä, 3 rkl
  • Tofua, 1 pkt (esim. Mama Mem’s tofua)
  • Tamari soijakastiketta (tai tavallista)
  • Valkosipulinkynsiä
  • Oliiviöljyä
  • Kasvisliemikuutioita

Kasvis-ramenin valmistusohjeet

1. Kuori ja hienonna 3 valkosipulinkynttä. Kuori inkivääri ja raasta noin 2 rkl inkivääriä. Hienonna 1 nippu kevätsipulia. Viipaloi noin 200 g shiitakesieniä ja noin 100 g oisterivinokkaita.

2. Lisää paistokasariin reilusti oliiviöljyä ja paista sienet, raastettu valkosipuli, hienonnettu kevätsipuli (säästä hieman koristelua varten) ja raastettu inkivääri noin 4-5 minuuttia keskilämmöllä.

3. Lisää pannuun 3 rkl misotahnaa, 1 ½ kasvisliemikuutiota, 1 rkl soijakastiketta ja 1 litra vettä. Kiehauta ja anna kiehua muutama minuutti.

4. Lisää noin 100 g nuudeleita ja jatka kiehauttamista 2 minuuttia, tai kunnes nuudelit ovat kypsiä.

5. Hienonna sillä välin 1 ruukku pak choi kaalia. Kuori ja leikkaa 2 porkkanaa ohuiksi tikuiksi. Hienonna 1 ruukku korianteria ja leikkaa 1 pakkaus tofua kuutioiksi.

6. Jaa keitto kulhoihin ja lisää hienonnettu pak choi, porkkanatikut, korianteri sekä tofu.

Vege-ramen

Lisää julkaisuja